درحال بارگزاری

درحال بارگزاری

مطالب مرتبط
سقط عمدی و غیرقانونی جنین یک کشتار است- ثبت ۲۷۰۰ انصراف از سقط توسط مراکز نفس

🔹همایش جوانی جمعیت با محوریت طرح مردمی نفس (نجات فرزندان سقط) با حضور استاندار مرکزی، رئیس قرارگاه ملی نفس و جمعی از فعالان حوزه سلامت استان برگزار شد.

🔸استاندار مرکزی در این همایش با بیان اینکه مسئله سقط غیرقانونی و عمدی جنین یک کشتار است و باید نسبت به آن حساس بود، افزود: یکی از علل پُرتکرار سقط، استدلال مضحکی است که والدین جنسیت فرزند را نمی‌پذیرند.

🔸دکترمخلص‌الائمه افزود: پدیده سقط جنین هم مثل بقیه پدیده‌های اجتماعی چند وجهی و چندلایه است، مثل کوه یخی که لایه‌های پنهان آن به لحاظ ابعاد و اندازه هیچ شباهتی با لایه‌ آشکار آن ندارد.

🔸وی ادامه داد: چون علل و عوامل متنوع است و مولفه‌هایی که می‌تواند جلوی این فاجعه را بگیرد هم ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد باید ببینیم در کجای این شبکه گسترده علل و عوامل، می‌توانیم نقش‌آفرینی کنیم.

🔸دکتر ذاکریان رئیس قرارگاه نفس کشور نیز با بیان اینکه مسئله سقط در واقع یک مسئله شبکه‌ای است، گفت: مسائل اقتصادی، فرهنگی، قانونی، روحی و روانی، اجتماعی و اعتقادی، در واقع شبکه‌ای از مسائل منتهی به سقط است.

🔸وی ادامه داد: باید حل مسئله سقط را به خود مردم بسپاریم و مسلما با اقناع نسبت به رزاقیت خداوند، تسریع در ارائه خدمات و حمایت می‌توان از سقط جلوگیری کرد.

🔸ذاکریان افزود: مرکز نفس از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد و امروز در ۱۶۰ شهرستان فعال شده و تا بیش از ۲۷۰۰ مورد، موفقیت در انصراف از سقط ثبت شده است.
یکشنبه ۱ بهمن‌ماه
سقط عمدی و غیرقانونی جنین یک کشتار است- ثبت ۲۷۰۰ انصراف از سقط توسط مراکز نفس 🔹همایش جوانی جمعیت با محوریت طرح مردمی نفس (نجات فرزندان سقط) با حضور استاندار مرکزی، رئیس قرارگاه ملی نفس و جمعی از فعالان حوزه سلامت استان برگزار شد. 🔸استاندار مرکزی در این همایش با بیان اینکه مسئله سقط غیرقانونی و عمدی جنین یک کشتار است و باید نسبت به آن حساس بود، افزود: یکی از علل پُرتکرار سقط، استدلال مضحکی است که والدین جنسیت فرزند را نمی‌پذیرند. 🔸دکترمخلص‌الائمه افزود: پدیده سقط جنین هم مثل بقیه پدیده‌های اجتماعی چند وجهی و چندلایه است، مثل کوه یخی که لایه‌های پنهان آن به لحاظ ابعاد و اندازه هیچ شباهتی با لایه‌ آشکار آن ندارد. 🔸وی ادامه داد: چون علل و عوامل متنوع است و مولفه‌هایی که می‌تواند جلوی این فاجعه را بگیرد هم ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد باید ببینیم در کجای این شبکه گسترده علل و عوامل، می‌توانیم نقش‌آفرینی کنیم. 🔸دکتر ذاکریان رئیس قرارگاه نفس کشور نیز با بیان اینکه مسئله سقط در واقع یک مسئله شبکه‌ای است، گفت: مسائل اقتصادی، فرهنگی، قانونی، روحی و روانی، اجتماعی و اعتقادی، در واقع شبکه‌ای از مسائل منتهی به سقط است. 🔸وی ادامه داد: باید حل مسئله سقط را به خود مردم بسپاریم و مسلما با اقناع نسبت به رزاقیت خداوند، تسریع در ارائه خدمات و حمایت می‌توان از سقط جلوگیری کرد. 🔸ذاکریان افزود: مرکز نفس از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد و امروز در ۱۶۰ شهرستان فعال شده و تا بیش از ۲۷۰۰ مورد، موفقیت در انصراف از سقط ثبت شده است. یکشنبه ۱ بهمن‌ماه
بستن