اعتمادسازی، امیدآفرینی و مشارکت افزایی رسالت مهم روابط عمومی ها است
توسط کارشناس روابط عمومی
بعد از ظهر ۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸

فائزه عقیلی مدیرکل روابط عمومی استانداری در آیین گرامیداشت روز روابط عمومی که با حضور استاندار مرکزی و معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی و توسعه مدیریت و منابع استانداری برگزار شد، گفت: اعتمادسازی، امیدآفرینی و مشارکت افزایی رسالت مهم روابط عمومی ها است.
فائزه عقیلی مدیر کل روابط عمومی استانداری، اظهار کرد: در تعاریف، روابط عمومی ها را یک نماد فرهنگ ساز و قلب تپنده هر دستگاه و بازوان پرتوان دولت می دانند و رسالت مهم آنها اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه است. زمانی که در انجام این رسالت موفق عمل شود این موفقیت زمینه ساز اعتمادسازی، امیدآفرینی و مشارکت افزایی خواهد بود.
وی اظهار کرد: در شرایط امروز رویکرد دولت بر تحول در تمامی بخش ها بویژه بخش های اقتصادی است و نقش روابط عمومی ها در این تحول آفرینی ها مهم است و امسال می توان اهمیت این نقش آفرینی را دو چندان دانست. روابط عمومی ها سربازان خط مقدم جهاد تبیین هستند و در مسیر تحقق اهداف تعیین شده در سند تحول دولت مردمی می توانند تاثیر بسزایی داشته باشند و باید از ظرفیت آنها به خوبی استفاده شود.
عقیلی با بیان اینکه قطعا زمانی موفق خواهیم بود که روابط عمومی ها توانمند بوده و در جایگاه ویژه خودشان قرار بگیرند، گفت: بر اساس بخشنامه استاندار مرکزی، مدیران روابط عمومی ها باید در شورای معاونین دستگاه ها عضو باشند تا در جریان تصمیم گیری دستگاه باشند.
به گفته وی، جذب نیروهای انسانی کارآمد و متعهد با تحصیلات مرتبط با اولویت رشته روابط عمومی، استفاده از تمام ظرفیت ها برای تحقق اهداف دولت، حضور مدیران روابط عمومی در دوره های آموزشی و همایش ها، از دیگر مواردی است که در این بخشنامه تاکید شده است.
عقیلی اظهار کرد: در راستای توانمندسازی روابط عمومی ها در یکسال گذشته هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی ها با استفاده از ظرفیت مدیران روابط عمومی ها دوره های آموزشی برگزار کرده و امسال نیز قطعا این روند ادامه خواهد یافت. در کمیته آموزش برگزاری پنجشنبه های مهارت برای روابط عمومی ها برنامه ریزی شده تا تخصص ها و توانمندی ها بین افراد به اشتراک گذاشته شود.
وی افزود: ارزیابی های روابط عمومی ها یکی از مطالبات فعالان این بخش در استان بوده است که این مهم در دستور کار هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان قرار گرفت و برای اولین بار توسط اساتید حوزه روابط عمومی و مسئولین کمیته ارزیابی و آموزش و بازرس هیات رئیسه این ارزیابی انجام شد .
وی تصریح کرد: در سال گذشته، صدور کارت شناسایی برای روابط عمومی ها و پیگیری مسایل مالی برای حمایت از روابط عمومی ها انجام شد.
در این آئین از روابط عمومی های برتر دستگاه های اجرایی استان تقدیر شد.